Halaman

Senin, 17 Maret 2014

The frog in the well story (Favourite stories from Chinese)




                                             The frog in the well story
                                        (Favourite stories from Chinese)

 There was an old frog who lived at the bottom of a deep well. One day, he met a turtle from the Eastern Sea.
It's very comfortable here, the frog called out. Why don’t you come down and see for yourself
No, thank you, Mr. Frog replied the turtle I am quite happy where I am
You don’t know what you are missing, said the frog. I am my own master. When I feel like it, I can jump from one side of the well to the other. When I am tired, I can rest on the big stones at the bottom. If I want to, I can dive into the water and play in the soft mud and sand as much as I like. What could be better? I am really king of the well.
Why don’t you come and join me
You don’t know what you are missing  said the frog I am my own master. When l feel like it, I can jump from one side of the well to the other. When I am tired, I can rest on the big stones at the bottom. If I want to, I can drive into the water and play in the soft mud and sand as much as I like. What could be better? I am really king of the well. Why don’t you come and join me
The turtle began to move towards the edge of the well. He put one leg over the side. He started to lift over another leg, when suddenly he stopped.
Come on down! the frog called out.
But the turtle did not listen to him. He moved back a few steps.
Dear Mr. Frog, have you ever seen the eastern sea
No the frog answered.


Ada katak tua yang tinggal di dasar sumur yang dalam . Suatu hari , ia bertemu kura-kura dari Laut Timur .Ini sangat nyaman di sini , katak berteriak . Mengapa Anda tidak turun dan lihat sendiriTidak, terima kasih , Mr Frog jawab kura-kura saya cukup senang keberadaan sayaAnda tidak tahu apa yang Anda hilang , kata katak . Saya tuanku sendiri . Ketika saya merasa seperti itu , saya bisa melompat dari satu sisi baik yang lain . Ketika saya lelah, saya bisa beristirahat di batu-batu besar di bagian bawah. Jika saya ingin , saya bisa menyelam ke dalam air dan bermain di lumpur lembut dan pasir sebanyak yang saya suka. Apa bisa lebih baik ? Saya benar-benar raja baik .Mengapa Anda tidak datang dan bergabung dengan sayaAnda tidak tahu apa yang Anda hilang kata katak saya tuanku sendiri . Ketika aku merasa seperti itu , saya bisa melompat dari satu sisi baik yang lain . Ketika saya lelah, saya bisa beristirahat di batu-batu besar di bagian bawah. Jika saya ingin , saya bisa berkendara ke air dan bermain di lumpur lembut dan pasir sebanyak yang saya suka. Apa bisa lebih baik ? Saya benar-benar raja baik . Mengapa Anda tidak datang dan bergabung dengan sayaKura-kura mulai bergerak ke arah tepi sumur . Dia menempatkan satu kaki ke samping . Dia mulai mengangkat atas kaki yang lain , ketika tiba-tiba dia berhenti .Ayo turun ! katak berteriak .Tapi kura-kura tidak mendengarkan dia . Dia pindah kembali beberapa langkah .Dear Mr Frog , apakah Anda pernah melihat laut timurTidak ada katak menjawab .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar